24 Aralık 2013 Salı

Midye Dokbokki

Biri bizi bu X'mas modundan çıkarsın lüffeen :)
2 ay önceden kafe shopların ve sokakların Xmas için süslemeye başlamaları, xmas alışverişleri,  hazırlıkları, randevuları , sabahtan beri gelen merry xmas yumiiiii  mesajları yüzünden beynimin içinde noel babanın geyikleri dört dönüyor. 

Geçen akşam yaptığım dokbokkinin tarifini vermek istiyorum . Denerseniz bana resmini atın olur mu :)

Malzemeler : Dokk (pirinç keki) , Midye , Omok (balık keki) , kore salçası, haşlanmış yumurta, üzerine peynir, kuru yosun ve mini balık suyuna atmak için. 



Midyesiz yapmak isteyenler midye koymadan da yapabilir, kuru yosun ve mini balık bulamayanlar suyuna eklemesede olur , dokk bulamayanlar hiç yapmasada olur :=)  (işin şakası )  
(Suyuna attığınız kuru yosun ve kuru mini balık kesinlikle tadına çok yoğun lezzet katıyor, eğer yapacaksınız mutlaka bulmaya çalışın. hayır hamsi olmaz ! ) 

Midyelerimi bir kaç saat önceden kazıya kazıya yıkadım . Kazırken pek bir stres attım , sevmediklerimin suratını kazıdığımı düşündükçe  :D Önce sirkeli suda , sonra kaya tuzu attığım suda birer saat beklettim ve üstteki resimde gördüğünüz gibi en son yıkayıp suyunu akıttım .

Tencereye su alıp (suyun miktarını ben kendi kafama göre koyuyorum, bende tarif ölçüleri kafaya göre malesef)   suyu kaynatırken içine kuru yosun ve mini balık attım . Fazla atmıyorsunuz 3-5 tane.  Su kaynayınca yosun ve balıkları içinden alıp attım ve kaynayan suya 2 kaşık kore salçası ekledim. Sonra midyelerimi attım ve bir süre kaynattım fokur fokur .


Sırasıyla Dokkları , yumurtayı ve ramyonu ekledim (ramyonu eklerken resim çekmeyi unuttum) . Son olarak altını kapatınca üstüne peynir ekledim. Ve taa tammm :) 

Şeker ekleyenler var ama ben eklemiyorum . Kullandığım kore salçası zaten ejdarha ateşi çıkartmalık olduğu için ayrıyetten kırmızı biberde eklemedim. Tuz ,yağ vesair başka hiç birşey koymuyorsunuz . 

1 yorum:

  1. Kore yemeklerini merak ediyorum ve denemek istiyorum ama malzemelerin hicbirini bulamiyorum:)) Taksim de gaya diye restourant var oradada her gidene bulgogi veriyorlar digerleri hep domuz etliymis yani ancak resimlere bakip ic cekebiliyoruz:))

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandiktan sonra gözükecektir