6 Eylül 2013 Cuma

Jeju seyehati 1

Şok şaşırdım .. Eşim hayatında hiç incir yememiş. (ti)
Pazarda bana çok içten gülümseyen yaşlı teyzeden hiç bilmediğim bir kore turşusu alıp eve dönerken eşim içinde incir aldım . Aslında incir gibi kayısı gibi meyveler çok nadir çıkıyor burda.


Geçen hafta Jeju adasına kısa bir seyehate gittik. Jeju'ya ilk gidişim değildi.  İlk gittiğimizde ben Kore'ye ve kültürüne çok fazla adapte olamamıştım bu yüzden pek bir şey anlayamadım... Jejuya özel yemekleri bile tadamamıştım ...


Jeju'ya ilk adım attığımızda o muhteşem deniz kokusu ve serin serin esen rüzgarları kalbimi feth etti. Zaten Jeju Adası rüzgarı ile meşhur ... Rüzgar , kadın ve siyah kayaları ile.


Otelin penceresinden çektiğim o muhteşem görüntü. Aslında dürüst olmak gerekirse jeju aman aman öyle fevkalade güzel bir yer diyemem , belki Türkiye'nin her hangi bir tatil bölgesinin yanında hiç  kalır . Ama hem kendine has bir atmosferi var hem de Kore gibi bir ülkede yaşıyorsanız kaçacak başka tatil beldesi olmadığı için çok fazla alternatiniz olmuyor.



Yukarda da dediğim gibi Jeju Adası güçlü rüzgarı , siyah kayaları ve kadını ile meşhur. Kadını ile meşhur olmasının sebebi bayanların güzel olması değil. Dalgıç olması . erkekler gemiyle açılırken kadınların denizin diplerine dalıp en kıymetli deniz ürünlerini toplamaları .  Daha sonra paylaşacağım resimlerde de göreceksiniz adanın bir çok yerinde dalgıç kadınları temsil eden heykeller var .

Kısa kısa yazacağım için burada kesiyorum . İyi hafta sonları

7 yorum:

  1. çok zevkli gözüküyor ^^ iyi tatiller Bahar Abla bu sefer Jeju'yu daha iyi anlarsın :)

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Kadınların dalgıçlıklarıyla meşhur olması çok ilginç geldi :)
    Merakla bekliyorum fotoğrafları ^^

    YanıtlaSil
  4. İyi Tatiller~~
    Jeju Adasi !! Kore'ye gidince yapilacaklar listesinin ilk dizesi ㅋㅋㅋ Ama Kore'yi ve kulturunu bilmezken gercekten dediginiz gibi insan pek birsey anlamaz ^___^

    Kanalturk kanalinda Jeju island'a ozel bolum cekilmisti ve dalgic kadinlarin bir gunun anlatan belgesel gibi birsey yayimlamisti ...Gercekten harikulade hemde sizin ,benim gibi degilde 50 -55 yaslarinda kadinlardi ...
    Umarim busefer memnun kalmissinizdir ~~
    Paylasimlariniz icin tesekkurler Bahar Abla ~ \(^___^)/

    YanıtlaSil
  5. yaa sandalyeler çok hoşş :)

    YanıtlaSil
  6. jeju adası görülmeye değer...

    http://www.youtube.com/watch?v=o2LcGgFAUsM şarkısını sen ve eşine armağan ediyorum inş bir ömür mutlu ve imanlı yaşar ahirette de beraber olursunuz(şarkı yorumcuları kpopta tek beğendim gruptur ama fanı değilim)

    YanıtlaSil
  7. Jeju Kore'deki en büyük ada sanırım. Görmek isterdim. Incheon açıklarında da bir çok ada olduğunu gördüm. Aslında forumda dolaşırken birçok adanın fotoğraflarını inceledim çok fazla güzel yer var ama ayrı ayrı yerlerdeler. Denize kıyısı olsun da bana her yer cennet :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandiktan sonra gözükecektir