30 Eylül 2013 Pazartesi

Chuseok Yemekleri

Televizyonda iki koreli bayan lezzetli restorantları tanıtıyorlar
Tanıtırken o kadar şevkle ve özendirerek yiyorlar ki yemekleri
resmen televizyonun içine düştüm.
daha önce hayatımda başka hiç bir şeye bu kadar hipnotize olmamıştım
ne yaptığımın farkına vardığımda zamanında derslerime böyle konsantre olsaydım şimdi sabancı holdingin başında olurdum düşüncesi bir anda şimşek gibi geldi geçti aklımdan  ....

yemekten konu açılmışken, bugün choseok yemeklerinden bahsedeyim ve bitireyim ki jeju serime hala devam edemedim...

Chuseok bayramı annemin burda olduğu zamana denk geldiği için yemek yardımına beraber gittik.  annem yemeklere yardım ederken kayınvalidem biraz huzursuz oldu ama (çünkü misafire iş yaptırmak adetleri değil) yine de severek yaptık hepsini...


Annemin en çok tuhafına giden şey koli koli yumurta satın alınmasıydı ... O yumurtaların hepsini nasıl kullanacaklarına bir türlü inanamadı ama Chuseok yemekleri yumurtaya bulanarak kızartılır ....


annemin organizasyona iştirak resimleri :D 

Öncelikle şunu diyeyim.. 
Chuseok yemekleri bunlardan ibaret değil. 
Bunların adına 전 (jeon) deniliyor ve hepsi un ve yumurtaya bulanarak yapılıyor ...
Her aileye ve bölgeye göre ufak değişiklikler gösterebiliyor ...
mesela , çoğu aileler geleneksel tatlıları Ddok yaparlar bayramda .. ama bizim aile yapmıyor ..
ya da kızartılan ürünlerde az çok farklılık gösterebiliyor ... 


Dubu, ya da Tofu'yu çoğunuz biliyorsunuzdur ...
Ben Kore'ye ilk geldiğimde pazarda sıra sıra sıralanmış tofuları görünce Peynir sorunum olmayacak sanıp sevinçten çıldırmıştım ama onların peynir olmadığını anlayıp sevincin kursağımda kalması fazla uzun sürmedi.

Tofu Jeon : Tofuyu hafiften una ve yumurtaya buluyup böyle kızartıyorlar 


Gelelim eşimin en sevdiğine .... 
Af buyurun ama balığın adını unuttum .... Dilimlenmiş çiğ balığı aynı şekilde un ve yumurtaya bulayarak kızartıyorlar .... 

Bu arada yumurtayı çırparken içine tuz ve ince ince kıyılmış yeşil soğan ekleniyor ..



Gelelim benim en çok sevdiğime , mantar ve kabakla yapılanı..... Aynı işleme tabi tutuyoruz ...



Bunlarda biber ve susam yaprakları doldurularak yapılanları .... Tam olarak içine ne konulduğunu bilmiyorum çünkü kayınvalidem biz gelmeden önce içini hazırlamış ,göremedim .... ama domuz kıyması ana malzemesi..
Biberler ortadan ikiye uzunlamasına kesiliyor ,içlerindekiler atılıyor .... Susam yaprakların bir tarafı doldurulurup diğer tarafı üstüne kapatılıyor ... İçi sıvımsı olmadığı için akmıyor ,dağılmıyor...


Böylece hazırlanıp bitmiş oluyor .... Bizim aile çok fazla kabalık olmadığı için fazla yapmıyor ama bunun 3 katı 5 katını yapan, yaparken işkence çekip chuseoku bayramını icad edene küfür eden gelinler oldukça fazla ..


Bu da soframız .... mavi ile işaretlediğim yemek japchae ... yeşille işaretlediğim bulgogi.... Bunlarda bayram yemekleri olarak yapılıyor.   Annecim zavallı o sofrada sadece ötedeki kızarmış balığı didikleyebildi , başka hiç bir şeye dokunamadı ...

böyle işte :) 
iyi haftalar herkese .. 

5 yorum:

  1. Imm Harikaa..Bahar abla okuldan yeni geldim oyle acikmistimki daha yemege oturmadan blogu okuyorum ve icim gecti >___< Simdi iki kat aciktim ㅋㅋㅋ
    İsin sakasi bir yana ellerinize saglik..O sofrada toplanmaniz bence butun o zorlugu yorulmayi unutturmustur ~~
    Annenizde kizartmalar haric japche veya bulgogi yiyor mu ? (Kizartmalar hemen hemen bizdeki gibi ..un yumurta kabak balik biber vs. asina oldugumuz tatlar).
    Ailebiz ile birlikte nice guzel chuseoklar gecirmeniz dilegiyle ^__^

    YanıtlaSil
  2. Hepsi cok guzel gorunuyor. Ellerinize saglik!

    YanıtlaSil
  3. Cok nefis gorunuyorlar. Butun kizartmalar yagsiz yapiliyor galiba. Ben de size tofu ile ilgili birsey soracaktim. Yumurta ve una bularken tuz koyuyor musunuz?Tuza ihtiyac var mi? Bana yeni lezzetleri merak ediyorum diye bir arkadasim bir paket getirmisti. Kizartma disinda kullaniliyor mu? Sizinkiler ellerinize saglik cok guzel gorunuyorlar.

    YanıtlaSil
  4. Senin postlarını seviyorum. Böyle en sevdiğin dizinin yeni bölümünü beklemek gibi ehehehe Chuseok bizim bayram hazırlıklarına benziyor. Hani baklava falan açarız ya öyle işte. Ama annenle görüştüğümde değişik değişik yemekleri var diye biraz sızlandı :)))) Ama hoşuna gittiği belliydi. Arayı fazla uzatma. Özlüyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Okurken bir yandan dedim "hmmm kolay gibi.." sonra bir yandan iç sesim cevap verdi "davulun sesi de uzaktan kulağa hoş gelir. bakalım göründüüğü kadar kolay mı?" bilemedim ama güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.. Annenize üzüldüm Bahar Abla bi pilav falan yok muydu kadına :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandiktan sonra gözükecektir