24 Eylül 2013 Salı

Chuseok Önsöz

Bu sene bol bol yağdı Kore'ye maşallah ....
Yağmur yağınca benim günüm hep güzel çok güzel geçiyor :)

resim lidya'ya aitti :)

Geçen ay eylül başında ki yazımda eylül için umutlu olduğumu benim için çok güzel geçeceğini yazmıştım ya 
Bi güzel geçti, bi güzel geçti ki hastaneler de hemşireler en yakın dostum oldu 
sokakta bi hemşire görsem tanıdık çıkacağım artık o derece ... 
Anladık yaşlanıyoruz, 30'dan sonra bütün hastalıklar hücüm edermiş anladıkta
tek tek gelin ,öyle birden saldırınca olmuyor hiç . 

Annem Soji seob'a çok çirkin dedi ya .... 
Ne diyim bilemedim kifayetsiz kaldım o an ...

Geçen hafta perşembe günü Chuseok bayramıydı . Korelilerin iki büyük baramından biri. 
Bizim bayramlarla biraz benzeşiyor . Aileler tek tek ziyaret edilmiyor da , ailenin en yaşlısının olduğu evde bütün aile biriyleri toplanıyor. 

Koreli gelinlerin korkulu rüyası Chuseok .... Nefret ederler koreli gelinler .. Haberlerde dahi chuseok sendromu diye çıktı ... 

Chuseok yemeklerini yapmak kolay değil ,hele ki evde tek gelin sizseniz ve yapılan miktar fazlaysa .. Ayrıca bazı evler ölen büyükler içinde tören yapıyor ve O törende ölü için yemekler hazırlanıyor ..  

Ayrıca bütün gün sohbet eden, oyun oynayan , tv seyreden kısacası keyif çatan evin erkek milletine durmadan içki, meyve ve çerez servisi yapılması gerekiyor . 

Kısacası gelin o gün 2 dk dahi oturamıyor ... Bu yüzden chuseok gelmeden sendromu vuruyor ... Gelin kendi ailesine gidemiyor akşam işi bitene kadar . Yani gelinin annesinin de gelini yoksa Allah kerim . (yani yardım edecek kimsesi yok)

Ya sen, diyeceksiniz ?  Zaten ben Kore'de yaşayalı 3 yıl oluyor.. İlk yıl kayınvalideme gitmedim çünkü onaylamıyordu evliliğimizi , ikinci yıl kayınvalide çalışıyordu eve gelmedi ,teyzeler geldi herşeyi yaptı , zaten çok yakınlaşmamıştık , süs köpeği gibi bi kenarda oturdum karışmadım ... Bu yıl , evet bu yıl başardım , ben de chuseok yemekleri yaptııım !! 
Bir daha ki yazımda resimlerle bahsedeceğim yemeklerden .... 
hatta annem bile yaptı ....


Özlemişim yazmayı !!!!!!! 
merhabalar tekrardan .. 
:)

8 yorum:

  1. çok sevindim ama zor bir bayram galiba :)

    YanıtlaSil
  2. boşuna dememişler Türk kızları tuttuğunu koparır her ortama ayak uydurur dıe. sen bu azminle herseyın üstesinden gelirsin bahar abla yetrki saygı sevgi ve huzur eksik olmasın hayatından

    YanıtlaSil
  3. Kore gelinleri yine şanslı sayılır bence Türk gelinlerine göre :D Onların sadece Chuseok'u var hizmet etmeleri gereken.Bu arada senin de Chuseok yemekleri yapmana çok sevindim Bahar abla ^^

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Bahar Ablaa ..Bende okumayı çok özlemiştim ~~Bu Chuseok bayağı iyi geçmiş anlaşılan :D :D Annenizede maşallah ..Kalkın Türkiyeden Koreye gelin sonrada Kore yemeği yapın ... Takdir ediyorum ^__^ Bir sonraki yazıda görüşmek üzere ~

    YanıtlaSil
  5. Bu yıl Chuseok yemekleri yapmana cidden sevindim Bahar abla :D birde nasıl yemekler olduğunu çok merak ettim bir dahaki resimli yazını merakla bekliyorum. Bu arada yazını okumayalı da uzun bir zaman olmuş bunu farkettim ^_^

    YanıtlaSil
  6. Ah şu yağmur içimden keşke İstanbul'a da yağsa bol bol sonra trafik sorunu geliyor aklıma... Yağmur güzeldir.

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize saglık. Buradan gorundugu kadarıyla yemek yapmayi seviyorsunuz sanirim. Detaylari heyecanla bekleyecegiz.

    YanıtlaSil
  8. Epeydir derslerimden fırsat bulup okuyamıyordum şimdi sıradan başladım okumaya :D
    Türk'e gelin olmak mı daha zor Koreli'ye mi? Düşünüyorum.. Çelişkide bırakıyor insanı. :) Kayınvalidenle iyi anlaşmana seviniyorum Bahar Abla.. Zor bir şeyi başarıyorsun bence..

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandiktan sonra gözükecektir